Re:Mijn verhaal, graag jullie ervaringen? (1 bezoeker) (1) Gast
Favoriet: 0
|
|
|
TOPIC: Re:Mijn verhaal, graag jullie ervaringen?
|
Kim34 (Gebruiker)
Fresh Boarder
|
|
Mijn verhaal, graag jullie ervaringen? 1 Jaar, 8 maanden geleden
|
|
|
Sinds gisteren weet ik dat ik PDS heb. Nadat ik vele bezoeken heb gebracht bij zowel mijn huisarts als het ziekenhuis voelde ik me gisteren zo slecht dat ik bij de 1ste hulp ben beland. Zij vonden het niet acuut ik wel. Maar goed vandaag en gisteren heb ik veel gesurfd op internet. Veel herkenbare punten maar eigenlijk heb ik geen last van mijn stoelgang. Dus ik heb geen diarree of verstoppingen. Soms wel maar om te zeggen vaak: nee!
daarnaast vraag ik me af of jullie steeds een opgezette buik hebben? Of je buik groeit? Ben misselijk als ik rook en zie mijn darmen bewegen en voel ze bewegen zodra ik lig of zit.
Heel frusterend! Wel ben ik doodmoe en heb regelmatig last van steken rechtsonder de buik. Het zijn niet mijn darmen denk ik.
Graag zou ik jullie ervaringen willen lezen. Is dit nu de juiste diagnose.
|
|
|
|
|
|
|
De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
|
S@nder (Admin)
Administrator
|
|
Re:Mijn verhaal, graag jullie ervaringen? 1 Jaar, 8 maanden geleden
|
|
|
Hoi Kim,
Helaas geven ze de diagnose PDS als ze het verder niet meer weten. De sympomen die jij geeft lijkt er wel erg op. Vooral dat opgezette gevoel en het voelen bewegen van je darmen zijn dingen die je vaak hoort.
De eerste hulp doet in dit soort gevallen inderdaad niks, pas als je flauwvalt dan heb je kans dat ze onderzoek gaan doen. Heb je al darmonderzoeken gehad? Vaak komt daar ook veel uit, en als je zeker weet dat de binnenkant van je darm goed is dan heb ook minder om je zorgen over te maken.
Veel succes met alles en veel rust helpt vaak ook wel goed!
Groet,
Sander
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re:Mijn verhaal, graag jullie ervaringen? 1 Jaar, 4 maanden geleden
|
|
|
hallo,
ik ben linda (24 jaar) en er is bij mij 1,5 jaar geleden PDS geconstateerd. ik was de hele tijd misselijk, geen eetlust meer, moe. ik ben toen 9 kilo kwijt geraakt binnen 3 weken. toen ben ik naar de huisarts geweest. hij vertelde me dat ik PDS heb. daarna bleef ik afvallen en heb ik maag- en darmonderszoek gehad. hier konden ze niks vinden.
op de dag van vandaag heb ik er heel veel last van, ik ben super druk met werk, ik heb daar door bijna geen vrije tijd.
ik heb altijd de pijn boven mijn navel, hierdoor ben ik vaak misselijk en moe.
hebben jullie tips voor mij die ik kan gebruiken qua stres i.v.m. werk.
groetjes linda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|